Depend – floral flow

(Inlägget innehåller adlink)

I november förra året gjorde jag mitt första jobb med Depend och en av kollektionerna vi fotograferade då var för sommarens 7day hybrid kollektion med namnet floral flow

(En av bilderna till kollektionen från fotograferingen. Jag har gjort hår, och makeup artist Linda Fernström har gjort makeup. Idé till looken kommer från über-proffset tillika pr-ansvarig hos Depend; Beatrice Gull)

Drömska färger inspirerade av prunkande blomsterarrangemang som är snygga såväl en och en för sig själv, eller att mixa, matcha eller göra detaljer utav.

Jag älskar naglar och nagellack, och en kort period innan jag pluggade till hudterapeut, så jobbade jag rätt flitigt med naglar, allt från enklare manikyrer till nagelförlängningar på fröken Sverige tävlingar. (manikyr, glas/silkesfiber & gelé ingick i min C.I.D.E.S.C.O -utbildning till mua&hårstylist)

Precis lagom till att jag skulle hinna hämta ut paketet innan semestern så kom det ett paket på posten med floral flow

Igår satte jag mig ner på kvällskvisten på mammas altan och gick igenom färgerna en efter en. Jag började med att bara måla i en färg, men sedan kände jag att det är något terapeutiskt med att sitta och pilla med naglar. Och att det var så länge sedan jag gjorde det så jag var tvungen att leka lite!

Samtliga nyanser kommer här;

(grön ovan; TROPICAL GARDEN)

(blå ovan; BOTANIC BLUE)

(ljusrosa ovan; CAMELLIAN BEAUTY)

(rödrosa ovan & en av mina favoriter; RED DANDELION)

(färgernaovan; den rosa -ALL ABOUT FLOWERS, den mörka; COSMOS CHOCAMOCHA) C(färgerna ovan; ljusgrå-SPEND IT, rosa- MAGNOLIAN COURTYARD) (toner av orange; neonorange-FLORAL POP, persikoorange-SPRING TULIP)

(Basfärgen här är EDEN SYMPHONY och sedan har jag gjort blommorna med en tandpetare)

Tänk vad roligt att dutta lite med en tandpetare! 💅

Jag gillar verkligen 7day lackerna från DEPEND. De sitter bra och de är så lätta att måla med tack vare den platta och breda penseln. Dessutom kostar ett lack 39kr! Så man kan ju verkligen köpa fler med gott samvete 😛

Hela floral flow kollektionen, samt andra härliga färger, finns att köpa hos till exempel LYKO (adlink)


De här produkterna har jag fått som arbetsprov. Jag har inga krav på att skriva om produkterna och det är heller inget samarbete med märket i fråga. Alla åsikter i det här inlägget är mina egna och jag har inte fått betalt för att skriva detta inlägg.

ANNONS:


Nytt från the Ordinary

Som jag berättat tidigare så är jag en sucker för märket the Ordinary och har flera favoriter från märket.

Nu var jag tvungen att beställa hem lite nytt också 🙈

Jag kommer berätta lite mer ingående om produkterna när jag hunnit prova, men ville visa vad det är jag beställt.

Dels caffeine solution 5% EGCG ett ögonserum för att reducera svullnad och pigmentering i ögonkonturen. Denna finns i Sverige, men har varit slut varenda gång jag är på shoppingtur!

Jag passade också på att klicka hem tre nyheter som ännu inte lanserats i Sverige, nämligen ”buffet”+ copper peptides 1% -en variant av mitt ena favoritserum (buffet) i hybrid med ett annat favoritserum från storasystermärket NIOD; copper amino isolate serum. B+cP har en kombination av alla gottiga peptider från buffet, med ett plus av kopparpeptidteknologin från NIOD.

Dessutom beställde jag hem de nya och efterlängtade spfen! En spf 15 och en 30 blev det.

Mer kommer såklart så fort jag hunnit prova 🙂

ANNONS:


Atache – Första intrycket

För dryga två veckor sedan var jag på ett spännande möte hos Christian Hallberg Scandinavia AB som är den svenska leverantören och distributören av bland annat märket ATACHE som jag tänkte berätta lite mer om.

Om märket

ATACHE Scientific Cosmetic är det spanska märket som grundades i Alicante 1983. Med 30 års erfarenhet inom området dermatologi och dagligt arbete med en grupp högt utbildade hudexperter ligger ATACHE i framkant med exceptionella nya formuleringar och har ett stort engagemang för kvalité.

Med stöd av läkemedelskoncernen, ASAC pharma, har Laboratorios ATACHE alltid haft ett tydligt uppdrag:

  • Att alltid arbeta med framåtsträvande forskning och låta produkterna uppfylla de strängaste kraven.
  • Att fortsätta förvalta sin breda erfarenhet av den professionella kosmetikasektorn och som en pionjär inom användandet av retinol och C-vitamin i Europa, skall ATACHE Scientific Cosmetic förstärka sina kosmetiska och vetenskapliga strävanden för att fortsätta erbjuda det allra bästa till den professionella hudvårdsmarknaden.

ATACHE Scientific cosmetics backas alltid upp av den tekniska och vetenskapliga expertis som finns inom ASAC Pharma läkemedelsgrupp och de strävar alltid efter bästa möjliga resultat, som uppfyller de professionella och kommersiella behoven hos kunderna.

ATACHE var pionjär med att tillverka serum innehållande vitamin C och det som även utmärker dem är att om en studie visar att 5% av ett aktivt ämne är det om krävs för att det ska ha en effekt så är det exakt 5% man använder. Varken mer eller mindre.

ATACHE laboratories utvecklar, tillverkar och säljer sina produkter baserade på de integrerade funktioner som gör det möjligt för högsta möjliga sammansättning när det gäller säkerhet och kvalitet.


Märket lanserades i Sverige för lite mer än ett år sedan, och finns enbart på salong och spa. Det finns en hel drös med produkter och jag kommer först att lista de olika serierna lite kort nedan, (och sedan berätta om mitt första intryck och vilka produkter jag provar).


ATACHE excellance

Excellence är serien för mogen hud. En exklusiv och innovativ serie produkter för anti-age effekt. Serien baserar sig på studier på effekten av telomeras (ett enzym). Med ingredienser som aktiverar telomeras i huden kan vi förlänga hudcellernas ungdomlighet och skjuta upp åldringsprocessen av hudcellerna. ( googla gärna om telomeras, otroligt intressant)


C-vital antioxidant

En innovativ serie produkter baserad på den effektiva kombinationen av C-vitamin och liponsyra tillsammans med Vitamin-E, för att verka anti-age genom att motverka de skadliga effekterna av fria radikaler (som ansvarar för att påskynda hudens åldringsprocess)


Lift Therapy-firming

En serie produkter för att motverka slapp hud och tappad spänst. Med flertalet patenterade ingredienser som aktiverar och stimulerar hudens cellförnyelse, stödjer kollagen och elastina fibrerna i huden och boostar hudens fuktnivåer för att ge ett ”plumpat” utseende.


Vital-age Retinol

Serien som jobbar med retinol, där penetrationen av retinol förbättrats för att ge bättre effekt. Arbetar med att reducera fina linjer och förhindrar förtidiga åldrande av huden.


Oily SK

En rigorös kombination av effektiva ingredienser för att ge en djuprengörande effekt och för att reglera och balansera talgproduktionen för en fet eller acnebenägen hud.


Despigmen-lightening

En komplett serie produkter för att behandla pigmenteringar i huden. Den senaste generationens ingredienser för att verka uppklarnande på huden och ge en spektakulär förbättring av hudens ton och uppklarnande effekt för att minska synlighet av mörka fläckar/pigmenteringar.


Soft Derm- sensitive skin

Serien för känslig hud som skämmer bort huden med rogivande och mjukgörande produkter. Även för den allra känsligaste huden.


Essentielle – beauty ritual

Essentielle är produkterna för alla hudtyper. Jag kallar den ”rengöringsserien” då dessa produkter ingår i själva rengöringsritualen. Produkterna främjar en hälsosam, välmående hud.


Inom ATACHE finns förutom ovan produktserier för ansiktet, även solskydd – Sun premium (en serie för ansikte, en för kropp), body lifter (en serie produkter för att stärka huden på kroppen och minska slapp hud), samt Cellu-attack program (som är serien för att motverka och minska synligheten av gropar och celluliter.


Vilka produkter har jag provat och vad tyckte jag?

Jag har nu hunnit använda produkterna under nästan två veckor, och det här är mitt första intryck av dem. (Jag kommer fortsätta att använda produkterna för att verkligen sätta dem på prov, så det kommer att komma en fortsättning om någon månad eller mer)

De produkter jag använt är från serien Essentielle, samt från serien C-vital.

Här kommer lite mer om de produkter jag provar.

Essentielle är den ideala serien för att rå om alla typer av hud. Produkterna innehåller ingredienser som bidrar till att hålla huden hälsosam och skyddad. Kort och gott, den essentiella serien för en välvårdad och välmående hud.

Essentielle makeup remover – face and eye makeup remover oil

Baserad på naturliga oljor, verkar denna rengöringsolja rogivande samtidigt som den minskar risken för tilltäpptheter och är dessutom stärkande för fransarna. Rengöringsoljan appliceras på torr hud och masseras in. Man tillsätter sedan vatten, varpå oljan förvandlas till en mjukt mjölkig konsistens. Rengöringsoljan tar bort all makeup i ansikte och på ögon, även vattenresistent mascara!

Essentielle makeup remover gel – face makeup remover gel

Denna olje- och doftfria gel förvandlas till ett rengörande lödder som löser upp makeup och orenheter för en ren och fräsch hud. Den innehåller en kombination av effektivt rengörande ingredienser för en optimal rengöring av huden. Texturen löser upp överflödig olja, orenheter och lämnar huden strålande ren.

AQUA tonic – decongestant Hydro-soothing toner

Ett kraftfullt återfuktande ansiktsvatten som passar alla hudtyper, till och med den allra känsligaste. Tack vare kombinationen av växtbaserade, naturliga ingredienser får huden tillbaka sin välmående känsla. Formulan används som sista steg i rengöringsritualen, för att skydda hudens egna ekosystem.

Mitt första intryck?

Jag har använt samtliga tre produkter på följande sätt; på kvällstid har jag gjort dubbelrengöring, genom att först ta bort makeup med hjälp av Rengöringsoljan och som steg två remover gel. Sist har jag sprayat Aqua tonic direkt på huden, före applicering av créme.

På morgonen har jag använt antingen oljan eller gel, följt av ansiktsvatten. Hur gillar jag dem så här långt? Låt mig börja med Rengöringsoljan, Essentielle makeup remover. Jag fullkomligt ÄLSKAR denna rengöringsolja! Ska jag vara ärlig så tror jag detta är den bästa rengöringsolja jag någonsin provat. Den är dryg, konsistensen är som mjukt sammet och doften är alldeles, alldeles underbar! Ett pump räcker, den löser upp allt! Och jag använder alltid vattenfast mascara eftersom mina fransar annars har en tendens att ”ramla ner” på grund av att de är så raka. Den är oljig utan att kännas fet, och den mjuka doften av gardenia är ljuvlig!

Även remover gel har blivit en favorit, då den inte känns uttorkande. Normalt sett är jag inte ett stort fan av löddrande rengöringar till min torra hud (jag har några jag gillar, men de ryms på en hand), men med ATACHE remover gel känns huden som den brukar, alltså varken torrare eller fetare. Jag använder remover gel som steg två i kvällsritualen, och som rengöring i duschen på morgonen.

Ansiktsvattnet kommer i en sprayflaska med en rätt bred spridning av produkt, så det gäller att hålla ut armen en bit för att inte få för mycket. Jag sprayar antingen direkt på, eller tar ett pump i handflatan och baddar på huden.


C-vital serien beskrivs såhär;

”Stress, luftföroreningar, för mycket sol och plötsliga temperaturförändringar skapar fria radikaler som skadar hudcellerna och påskyndar uppkomsten av tecken på förtidigt åldrande i form av rynkor, linjer och förlust av elasticitet och lyster.

ATACHE laboratories är pionjärer i Europa i användningen av vitamin C. Med serien CVITAL garanteras den bästa rena C-vitamin, vald för sin stabilitet, tillsammans med antioxidanter och vitaminer (vitamin E, liponsyra, apelsinextrakt mfl) för att på ett direkt och naturligt sätt reparera och förebygga synliga tecken på hudens åldrande.”

Ur CVITAL serien har jag använder jag följande produkter;

Biological triple-antioxidant night protector

Den perfekta antioxidant kombinationen. Stabiliserat rent vitamin C serum och liponsyra tillsammans med vitamin E i active fluid. Neutraliserar den negativa effekten av fria radikaler som leder till tecken på förtidigt åldrande på ansikte, hals och dekolletage. Revolutionerande antioxidativ effekt ger huden en helt ny unik känsla.

Förpackningen innehåller 2 flaskor, den ena med serumbas och den andra cremebas. Man blandar en liten mängd i handflatan före användning och applicerar sedan på ansikte och ner över hals och dekolletage på kvällen, efter sin rengöringsrutin.

Jag har tagit 1 pump av varje, då jag tycker det räcker nu när det är så varmt, jag är inte riktigt lika torr denna säsong. När man blandar serumet med cremen i handflatan, så blir den varm. Man riktigt känner hur det aktiveras, och det gör att jag har höga förhoppningar på denna nattbehandlande produkt! När jag vaknar på morgonen känns huden mjuk och ser ”utvilad” ut.

De aktiva ingredienserna är rent stabiliserat vitamin C, liponsyra och vitamin E.

På dagtid använder jag Moisturizing protecting and antioxidant cream very dry skin

En fantastisk ultra-fuktgivande créme berikad med bland annat jojobaolja. Den lätta texturen gör huden omedelbart lenare och mjukare. Cremen ger näring och reparerar, samtidigt som den neutraliserar de skadliga effekterna av fria radikaler vilka orsakar förtidigt åldrande.

De aktiva ingredienserna i dagcremen är liponsyra, vitamin E, apelsinextrakt, glykolsyra och jojobaextrakt.

Den här är så skön! Doften är mjuk och behaglig, och den ger en fin naturlig lyster till huden.

Runt ögonpartiet har jag kompletterat med EYE contour ur CVITAL serien.

En antioxidativ behandling för att regenerera och ge näring och fukt till huden runt ögonen med dess vitaminrika innehåll. Eye contour är doftfri med en lätt och snabbabsorberande textur. Den känsliga huden runt ögonen ska bli mer elastisk, fastare och slätare. Eye contour innehåller också ljusreflekterande pigment som ger en omedelbar minskning av fina linjer och rynkor. Jag använder eye contour både morgon och kväll, en liten mängd som jag duttar på runtom ögonpartiet.

De aktiva ingredienserna i eye contour är vitaminerna A, E, C & K. Alfa-bisabolol, betaglukaner, koffein, gotu kola och marint kollagen.

Mitt första intryck av ATACHE?

Spontant; hur i hela H-E kan det här märket ha gått mig förbi? Jag inte bara gillar produkterna, utan jag fullkomligt älskar hur de kombinerar natur med kemi. Jag gillar hur vissa produkter har doft medan andra är helt doftfria (ingen kaka på kaka i doftsinnet) och de är också väldigt dryga. Jag ser det Också som positivt att i dagens samhälle där allt är tillgängligt på nätet, så väljer ATACHE att enbart vända sig till salonger och spa för att ge konsumenten och kunden den bästa upplevelsen och rekommendationen av produkter.

I varje serie finns också en unikt skräddarsydd behandling för att optimera resultatet ännu mer, och jag hoppas få tillfälle att prova en behandling snart 🙂

Jag ser fram emot att fortsätta använda mina produkter från ATACHE och komma med en uppdatering då det hunnit gå minst en cellcykel (ca 28-35 dagar) men redan efter dessa första två veckor tycker jag att min hud ser mindre glåmig ut. Säkert en kombination av ledigt och bättre sömn, men garanterat är att min hud gillar ATACHE ❤️

Nu är märket visserligen relativt nytt i Sverige (2017) så jag har lite överseende med att det var svårt att hitta information och priser, men jag ger en uppmaning till agenturen att uppdatera sin hemsida med mer info! (Hint, hint; jag är grym på att översätta om ni behöver hjälp 😜🙈)

To be continued…


De här produkterna har jag fått som arbetsprov. Jag har inga krav på att skriva om produkterna och det är heller inget samarbete med märket i fråga. Alla åsikter i det här inlägget är mina egna och jag har inte fått betalt för att skriva detta inlägg.

ANNONS:


Olaplex schampo & balsam, recension

(Inlägget innehåller adlink)

Vid det här laget tror jag de flesta hunnit höra talas om OLAPLEX? Mirakelmolekylen som reparerar skadat hår. Molekylen som fick många märken att ta fram sin egna hårreparerande produkter och som de flesta (med några undantag, såklart -allt passar inte alla) hyllat med ett Haaaallelujaaaa!


Fram till nu har det för hemmabruk funnits en reparerande hårmask/behandling (recension här) och hos frisörer två typer av produkter som tillsätts i behandling (läs om hur det funkar här) För någon månad sedan lanserades två nya produkter i OLAPLEX familjen, nämligen schampo och balsam som jag fått tillfälle att prova.Såhär beskrivs produkterna av OLAPLEX;Vad gör Olaplex No.4 & No.5 unikt jämfört med ett ”vanligt” schampo & balsam?No.4 & No.5 innehåller en unik sammansättning av fuktgivande ingredienser som gör att alla hårtyper får en optimal fuktnivå. Detta är en av de viktigaste komponenterna för att håret skall kännas friskt och starkt. Det är dessutom extra viktigt efter att man använt No.3 eftersom fukt oftast är det som saknas i håret för att uppleva den perfekta känslan.No.4 & No.5 innehåller Olaplex egen molekyl som sammanlänkar svavelbindningar, detta för att sammanlänka bindningar som slits dagligen vid t.ex kamning, solljus och när man under natten gnider håret mot kudden.No.4 & No.5 ger håret en extremt skön känsla i alla hårtyper, är fantastiskt dryga och No.4 ger ett lyxigt lödder trots att det är sulfatfritt. Produkterna är veganska, parbenfria, glutenfria, nötfria och färgbeva-rande. Behöver man fortfarande använda Olaplex No.3? No.3 är en djupverkande behandling (veckovis) som innehåller en riklig mängd av Olaplex-molekylen och No.4 och No.5 (daglig användning) ersätter INTE denna behandling. De kompletterar dock var-andra på ett väldigt bra sätt. Man inleder med att använda No.3 för att sammanlänka maximalt antal svavelbindningar och fortsätter sedan med No.4 & No.5 för att ge håret en optimal fuktnivå och ännu mer av molekylen.Är det något annat man måste tänka på med No.4 & No.5? No.4 & No.5 används exakt som ett ”vanligt” schampo och balsam det är bara effekten och känslan som är bättre! Olaplex No.3: En intensiv behandling som på ett effektivt sätt sammanlänkar hårets svavelbindningar. Den patenterade teknologin fungerar på alla hårtyper och lagar håret inifrån och ut. Endast 10 minuters behandling krävs, sedan tvättas No.3 ur håret med No.4. Används veckovis.Olaplex No.4: Skyddar och lagar skadat hår och kluvna toppar genom att sammanlänka brutna bindningar. Återställer fuktbalansen och gör håret lätt att hantera, glansigt och friskt. No.4 är färgbevarande och stärker alla typer av hår. Används dagligen.Olaplex No5:Skyddar och lagar skadat hår och kluvna toppar genom att sammanlänka brutna bindningar. Extremt fuktgivande och reparerande balsam för alla hårtyper och texturer. No.5 gör håret lätt att hantera, glansigt och friskt. Färgbevarande formula som stärker och lämnar håret i bättre skick än innan användning. Används dagligen.


Jag har nu använt både schampot och balsamet flertalet gånger och Ja herre min je! Vart ska jag börja? MITT hår fullkomligt ÄLSKAR denna molekyl!


Jag föll för OLAPLEX redan när jag provade hemmabehandlingen första gången för ungefär två år sedan, och jag hade därför väldigt höga förväntningar på schampot N.o 4 bond maintenance schampoo och balsamet N.o 5 bond maintenance conditioner


Höll de måttet? Ja och ja! För mitt hår passar OLAPLEX perfekt. Jag har så kallat fint hår, det vill säga tunna strån som är lena och mjuka. Dock är mitt hår, precis som min hud, åt det torra hållet. Stråna är många, men tunna. Ett sånt där hår som lätt kan bli lite flygigt och som på grund av att det är lite torrt gärna trasslar till sig litegrann. Handen på hjärtat så kan det här vara det absolut bästa schampot och balsamet jag använt! Mitt hår är vanligtvis helt trassligt efter schamponering, men redan efter tvätt med OLAPLEX schampo känns det mindre trassligt än vanligt. Och efter att balsamet fått sitta i så känns mitt hår både starkt och följsamt. Dessutom är det här ett av de drygaste schampon jag har använt! En liten liten klick löddrar stort och även med balsamet räcker en liten mängd för att tämja min kalufs. Doften (fräscht nästan lite citrusig) faller mig i smaken och även det är såklart ett stort plus.


Flaskorna med schampo och balsam är på 250ml och med den lilla mängd som behövs kommer dessa att räcka länge. Jag tycker därför att priset på 279kr per flaska är värt och jag kommer garanterat att köpa dessa när mina pressprover tar slut.


Är du också sugen på att prova? Hos till exempel Bangerhead finns både balsam (adlink) och schampo (adlink) att klicka hem samt hemmabehandlingen (adlink) som jag skrev om lite längre upp i inlägget.

Just nu har Bangerhead även ett erbjudande (adlink) där du får ett bättre pris vid köp av både schampo&balsam 😍


De här produkterna har jag fått som arbetsprov. Jag har inga krav på att skriva om produkterna och det är heller inget samarbete med märket i fråga. Alla åsikter i det här inlägget är mina egna och jag har inte fått betalt för att skriva detta inlägg.

ANNONS:


Nyheter hos mildh

Efter att jag slutat jobbet igår morse så var det dags för lunch hos mildh-PR och en titt på nytt som har kommit in. Började med min tredje frukost (när man börjat jobba klockan 04 hinner man många frukostar) ha ha. Jag var rätt trött efter att ha gått upp halv tre, så jag stannade bara en knapp timme.

Men jag hann ta lite bilder och prata med både fellow Beauty-folk såväl som få presenterat några sv produkterna av supertrevliga Helena på Mildh.

Hur söta är inte gel-lack lamporna från le mini macaron? 💅

http://beautykey.se/dominika/wp-content/uploads/2018/06/img_5121.mov

Fick med en full påse med arbetsprover som ska sättas på prov, så räkna med att få se mer om det framöver.

Men nu måste jag hinna få iväg några fakturor och vila innan jag hämtar prinsen på förskolan 😊

ANNONS:


Helgen som gått, ris&ros

Måndag och ny vecka!

En sovmorgon ända till 8, följt av lämning på förskolan och promenad med hunden.

Nu, en stund för mig själv med kaffe och då tänkte jag passa på att uppdatera om helgen som fylldes med jobb i sportens tecken.

lördagen började vid 9 med promenad, frukosthäng med sonen och sedan färd mot Friends Arena och fotboll. Matchen mellan AIK och Norrköping som sändes på C-more och där stadion dånade med hungriga fotbollsfans! Jag är inget freak av sport, men när jag begav mig ut på plan (ok, sidan av planen – mina fötter var på gräset så det räknas som plan 😉) i halvlek för att göra touch ups på programledarna så fick jag faktiskt rysningar av stämningen på plats!

Stadion hade öppet tak och det gröna gräset bländades av den blå himlen ovanför, värmen som smög in genom det stora hålet och folkets glada ramsor. Kan nästan förstå tjusningen med att gå på match!

En rätt kort arbetsdag som var slut runt 18-snåret och väl hemma igen hade sambon förberett med grillning, en kall öl och framåt solnedgång såg vi en film. Klart godkänd lördag med andra ord!

Igår vaknade vi redan vid 8 för att städa och fejja hemma. Vi skulle visa lägenheten för några som har en större lägenhet vi vill byta med, och som galningar rusade vi kors och tvärs i lägenheten för att förbereda. Total antiklimax när de en kvart före visning ”kom på” att de visst inte ville byta ändå. Whaaaat? Med förklaringen ”vi var på er gård och balkongen är nog för liten”

Behöver jag skriva att jag vart både arg & besviken? De har ju inte ens SETT balkongen så HUR vet de det? Suck.. hade sett framför mig hur vi efter sommaren skulle boa in oss i ett större boende med eget rum till sonen och en egen gräsplätt till hunden. Måste lära mig att inte få upp förhoppningar sådär. Fan också.

Hursomhelst så vart det ju galet snyggt hemma då vi röjt undan alla leksaker, prylar och pryttlar så det får jag ändå räkna som bra.

Även igår hade jag jobb, så medan familjen var och badade och njöt av vårt fina väder huserade jag på SVT med Sportnytt hela eftermiddagen.

Bokade in bröllopsjobb längre fram, fick iväg ett par mail som gnagt av tidsbrist (läs ork) och när jag kom hem runt 22 på kvällen möttes jag av en ljuvlig bukett blommor och prinsesstårtsbakelse på mors dag. Så det blev en rätt fin söndag trots allt!

Idag väntar jobb på SVT klockan ett, så jag har en hel timme att bara njuta på balkongen innan jag måste fixa mig iordning. ☀️☀️☀️

ANNONS:


Idun minerals, frukostmingel & nyheter

I morse var jag på frukost

hos IDUNminerals och fick klämma och känna på nyheterna som släpps nu i maj.

I vanlig ordning var det uppdukat ett härligt bord med god frukost, och efter en stunds mingel berättade grundaren Caroline mer om produkterna som släpps.

Först ut var den nya primers IRIS som är baserad på aktivt kol. Aktivt kol är en populär ingrediens just nu, mycket tack vare sin bakteriehämmande förmåga. Primern fungerar som en bas före foundation, för att ge ett jämnare och mer hållbart resultat samt skyddar huden under dagen. Namnet IRIS betyder regnbåge, vilket är otroligt passande då just IRIS funkar till alla hudtoner och foundationfärger! Den kommer ut lite ljusgrått (det aktiva kolet), men lämnar ingen nyansering på huden. Till och med på mig som är så ljus så smälter den in.

Såhär beskrivs produkten på hemsidan;

IDUN Minerals ansiktsprimer Iris ger en perfekt bas som hjälper makeupen att sitta hela dagen och appliceras innan foundation. Formulan är silkeslen och lätt att applicera.

Iris är gråfärgad innan applicering då den innehåller aktivt kol, en ingrediens som verkar bakteriehämmande på huden. Den gråa nyansen försvinner så fort den appliceras på huden, där den blir transparent. Appliceras med fördel med IDUN Minerals Dual Sponge.

• Innehåller bakteriehämmande aktivt kol.

• Silkeslen formula.

Innehåller 26ml (265kr)

För en smidig applicering av primern, så släpps också en ny applikator – priming & blottning DUAL SPONGE. En tvåsidig platt droppe, där ena sidan är av silicon och används till applicering av primern. Den andra sidan är som en blotting-svamp, det vill säga att den absorberar upp överflödig olja från huden. Perfekt om man blir blank men inte vill hålla på och pudra lager på lager. Den här ska sättas på prov i TV-rutan 🙂

Såhär beskrivs produkten på hemsidan;

IDUN Minerals Primer & Blotting Dual Sponge har en 2-i-1-funktion för primer och blotting. Silikonsidan är den perfekta applikatorn för primer och blottingsidan hjälper till att ta bort överskott av olja under dagen. Badda svampen lätt på huden där du blivit extra oljig.

Dual Primer & Blotting Sponge är det perfekta touch-up-verktyget!

Dual sponge kostar 89kr

Den prisvinnande mascaran MAGNA (som vann bästa mascara i Swedish Beauty awards, mot hård konkurrens vill jag lova) får en syster, den nya MAGNA lengthening som lovar volym, längd och vård. För bästa resultat vad gäller längd, satte man ihop en specifik testpanel med korta fransar som fått medverka och utvärdera slutresultatet av produkten. Den här ser jag fram emot att testa imorgon bitti!

Såhär beskrivs den på hemsidan;

IDUN Minerals Magna Lengthening ger långa, separerade och fylliga fransar.

Magna Lengthening är speciellt utvecklad för korta ögonfransar. Den lilla borsten gör det enkelt att applicera och komma åt ända in mot fransroten. Den krämiga formulan bygger både längd och volym i några svep.

Innehåller högrenade mineraler som ger intensiv färg. Magna Lengthening är 100% vegansk och oftalmologiskt testad.

Mascaran är utvecklad för att passa alla, även känsliga ögon och kontaktlinsbärare.

• Oftalmologiskt testad.

• 100 % vegansk.

• Ger maximal längd och volym till fransarna.

Innehåll: 12 ml (219kr)

Dessutom lanseras ännu en produkt, men den är just nu i produktion så den kunde vi inte klämma på. Men, det kommer en flytande tusch-linjer i kolsvart! Pigmentet består av järnoxid och aktivt kol, och jag ser fram emot att prova den när den kommer. Följer du mig på instagram, så har du säkert sett hur (illa) det gick sist jag provade en ny flytande liner..

Vi fick också med oss rengöring och dagcreme från Idun minerals härliga hudvårdsserie (som jag skrivit mer om här)

En annan JÄTTEROLIG nyhet som Caroline berättade om, var att Iduns basprodukter inom kort även kommer upp på ”herrhyllorna” på de största Apotek hjärtat

Makeup idag, är ju inte begränsat för användning av enbart kvinnor, och alla Iduns produkter är unisex. Många märken har till exempel egna hudvårdsserier enbart riktade till män, med beskrivningen for men på förpackningen. Vilket jag kan tycka är lite löjligt, för alla kan ju använda vilken produkt man vill så länge det passar ens hudtyp, och det står ju för jisse-namn inte for women på all annan hudvård, eller?

Tummen upp till Er Idun minerals säger jag, som förstått att även herrfolket behöver bra hudvård och makeup i snygga förpackningar. Som är for skin, snarare än for men.

Har du inte testat något från Idun än? Kika in och botanisera på hemsidan vetja!

Tusen tack till Let’s Face it och IDUN minerals för en mysig förmiddag och för de fina produkterna ❤️

Fortsättning följer.

ANNONS:


MON|SUN

För några veckor sedan fick jag hem ett bud med bland annat några härliga produkter från det nya märket MON|SUN som nyligen lanserats.

Märket är en satsning hos kicks som också är exklusiva med produkterna. Namnet MON|SUN är en lek med orden Monday to Sunday, för produkter som väcker sinnena beroende på veckodag. Vad sägs om till exempel ”whipped wednesday” mitt i veckan?

Såhär beskriver märket sig själva;

MON|SUN är ett skandinaviskt HOME SPA-varumärke som erbjuder kvalitativa hudvårdsprodukter för kropp och själ med ett designuttryck inspirerat av skandinavisk minimalism. Varumärket introducerar fyra välkomponerade hudvårdsserier kombinerat med interiöra detaljer och rumsdofter. Produkterna är framtagna av specialister inom svensk hudvård och innehåller aktiva ingredienser som AHA-syra, niacinamid, papayaenzym, allantoin och betaglukan från havreextrakt. MON|SUN är en förkortning av ”Monday to Sunday”, vilket speglar produkternas förmåga att tillfredsställa veckans alla behov för hud, kropp och själ oavsett tid och plats.

MON|SUN delas in i fyra kategorier som beskrivs såhär;

Mineral & Moist

Den silvergrå serien Mineral & Moist består av fuktgivande och mineralberikade produkter som hjälper till att balansera huden, samtidigt som den har en krispig, upplyftande doft av citrus, ingefära och mysk.

Detox & Antioxidant

Den mjukt pastellgröna serien Detox & Antioxidant har en frisk doft av eukalyptus, mysk och liljekonvalj, som ger en uppiggande energikick.

Calming Oats

Produkterna i den rosatonade serien Calming Oats har en lätt, behaglig och avslappnande doft av fikon, vetiver och vita blommor som för tankarna till den välkomnande atmosfären på lyxiga hotell.

Vitamin & Oil

Den beigeguldiga Vitamin & Oil-seriens produkter vårdar huden och har en lugnande doft av tränoter och örter.

Jag fick hem tre härliga produkter (se nedan bild)

Såhär beskrivs produkterna av företaget;

After hour moist

En krämig fuktkräm som ger näring, berikad med lugnande havre som lugnar huden. Den ultimata helglyxen. Tillverkad i Sverige och 100% vegansk. För normal till torr hud. Doften ”Figs and White florals” med noter av jasmin, fikon och vetiver påminner om den välkomnande atmosfären på ett lyxigt hotell.

225ml kostar 119kr

8 am power polish

En djuprengörande kroppsskrubb med exfolierande AHA och renande korn för effektiv daglig rengöring. Ger en fräsch och len hud med fin lyster. Tillverkad i Sverige och 100% vegansk. För normal hud. De fräscha noterna från eukalyptus, mysk och liljekonvalj för tankarna till ett lätt gryningsregn på blad av mynta.

225ml kostar 149kr

whipped Wednesday

En fjäderlätt och mjuk kroppskräm för en lyxigt vardagsupplevelse. Berikad med antioxidanter från alger som återfuktar huden och gör den silkeslen. Tillverkad i Sverige och 100% vegansk. För normal hud. De fräscha noterna från eukalyptus, mysk och liljekonvalj för tankarna till ett lätt gryningsregn på blad av mynta.

200ml kostar 149kr

I de flesta fall när jag får flera produkter från ett märke så brukar jag fastna lite extra för någon av dem, men i det här fallet tycker jag likvärdigt mycket om dem.

Serien detox&antioxidant med beskrivningen ”light rain on mint leaves” ligger liiiite högre upp på favoritlistan tack vare vetiver (ett gräs) i innehållet. Jag ÄLSKAR vetiver!

Jag älskar dofterna, konsistenserna och att hela sortimentet är veganskt!

I sortimentet finns body lotions, kroppsmask, peeling, doftljus och superfina doft diffusers i en glasflaska med en tjock träpinne som sprider en försiktig och mjuk doft. Förpackningarna är snygga och praktiska, och prisklassen är jättebra!

Jag kommer absolut vilja prova fler produkter från MON|SUN Just nu har Kicks dessutom 20% på hela märket.

Kanske hittar du en ny favorit?

De här produkterna har jag fått som arbetsprov. Jag har inga krav på att skriva om produkten och det är heller inget samarbete med märket i fråga. Alla åsikter i det här inlägget är mina egna och jag har inte fått något för att skriva detta inlägg. 

ANNONS:


Löwengrip till Dermarome

I fredags gick en pressrelease ut från Dermarome om att de inleder ett nytt samarbete med en redan etablerad aktör på marknaden – Löwengrip

Löwengrip Care & Color är skönhetsmärket som grundades 2012 av Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius.

Såhär beskriver märket sig själva på sin hemsida;

”Det nya varumärket Löwengrip erbjuder högkvalitativa produkter som passar även för den mest känsliga huden och hårbotten. Praktiska produkter med omedelbara och hållbara resultat – allt utvecklat av ledande kemister och producerat i Sverige med miljövänliga produktionsmetoder. Löwengrip skapar egna skräddarsydda recept, som formuleras med riktiga användare, genom en process med detaljerad social mediakommunikation och feedback från användarna.”

Pressreleasen i sin helhet löd enligt nedan;

Stockholm den 16 maj 2018
Dermarome och Löwengrip inleder ett samarbete den 2 juli 2018.

Dermarome växer i alla kanaler. Vi brinner för att tänka i nya banor och arbeta progressivt för att skapa verktyg för tillväxt. Vårt mål är att hålla samma höga kvalitet i alla led, från utbildning och marknadsföring till leverans och försäljning. Nu är vi extra stolta att Löwengrip har valt oss som samarbetspartner där vi tar över distributionen av Löwengrip i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Med vår expertis inom utbildning, professionell säljkårsbearbetning, lager och logistik kommer vi tillsammans med Löwengrip nå nya höjder, alltid med glädje, passion, kunskap och stolthet.

”Det är med stor passion vi ser fram emot att få representera ett av Sveriges starkaste skönhetsvarumärken och nya Löwengrip passar perfekt in i vår familj” säger Joakim Borgmalm vd på Dermarome

År 2012 startade Pingis Hadenius och Isabella Löwengrip skönhetsvarumärket Löwengrip Care & Color (LCC). De har gjort en fantastisk resa i skönhetens tecken och både Pingis och Isabella är otroligt stolta över att de tillsammans med sina återförsäljare har fyllt en lucka på marknaden där de hjälpt kvinnor att på ett roligt och okomplicerat sätt göra sina skönhetsrutiner bättre med hjälp av deras produkter. Responsen har varit översvallande. Deras kund är en medveten kvinna närmare 40 år som liksom de älskar kombinationen av oerhört skonsamma och effektiva produkter.

De har på kort tid blivit ett av de största svenska skönhetsvarumärkena och 2018 är året då de skriver historia och byter ut LCC till deras nya varumärke, Löwengrip.

”Vi har samlat alla våra erfarenheter vi byggt upp under åren med LCC och utifrån dessa erfarenheter tillsammans med input från våra kunder och mina följare i sociala medier har vi skapat Löwengrip”, säger Isabella Löwengrip, kreativ chef och medgrundare av Löwengrip.

I samband med att efterfrågan på deras produkter ökat internationellt har de valt att låta oss på Dermarome ta över distributionen av Löwengrip i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

”Efter en lång process är vi övertygade om att Dermarome kommer representera vårt varumärke precis på samma sätt som vi alltid gjort, med passion, glädje, kunskap och stolthet. Vi vill fokusera mer på vår produktutveckling och dialog med vår användare för att skapa ännu bättre resultat för vår slutkonsument. Med Dermarome som partner möjliggör vi detta. Vidare har de en mycket spännande varumärkesportfölj som kompletterar oss”, säger Pingis Hadenius, vd och medgrundare av Löwengrip.

”Vi tror att nyckeln till framgång ligger i att man fokuserar på det man gör bäst. Dermarome är Nordens bästa distributör av hudvård och makeup, med stor säljkår, topputrustade utbildnings- lokaler, egna hudterapeutskolor i Elisabethskolan och Hudpleieakademiet, en koncern med expertis inom utbildning och professionell säljkårsbearbetning. Vi på Löwengrip brinner för vår unika produktutveckling, konceptualisering, byggandet av varumärket, sociala medier och marknadsföring. Det ska vi fortsätta att vara men även vässa oss och bli ännu bättre!”

”Efter många år i branschen är det härligt att se hur banbrytande Löwengrip är i sitt sätt att arbeta och bryta ny mark i den digitala världen. Att få vara med på denna resa känns som en ynnest. Att få möjlighet att arbeta med en för mig ny del av distributionen i Sverige – apoteken – känns samtidigt väldigt spännande. Jag ser fram emot vårt samarbeta med Dermarome och vår fortsatta utveckling på den internationella marknaden”, säger Jeanette van Reis, Vice vd Löwengrip.

Löwengrip kommer fortfarande ha Sverige som huvudmarknad och vi kommer ha ett väldigt nära samarbete med Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius plus team. Deras och vårt mål är att fortsätta att brinna för våra återförsäljares framgång. Går det bra för Er, så går det bra för oss!

Bästa hälsningar

Joakim Borgmalm
VD/Managing Director

Har du provat någon av produkterna från Löwengrip? Tipsa gärna i kommentarerna om du har någon favorit 😊

ANNONS:


Ida Warg Beauty

Häromdagen var jag bjuden på en presslunch hos Let’s Face it som skulle presentera ett nytt märke, nämligen Ida Warg Beauty.

Livsstil- och hälsoprofilen Ida Warg – en av Sveriges största influencers har medverkat i TV, podcast, driver en blogg samt en av Sveriges största youtubekanaler. Ida är känd för sin sunda livsstil och står för hälsa och välmående men också en härlig och fartfylld vardag full av resor, mode och skönhet!

Nu lanserar Ida Warg sitt egna veganska skönhetsvarumärke IDA WARG. Först ut är fyra brun utan sol produkter.

Med IDA WARGs brun utan sol serie uppnås en vacker solkysst nyans på några timmar. Produkterna är allergitestade, doftfria och 100% veganska!

I sortimentet hittar vi alltså följande produkter, som beskrivs av märket såhär;

Brun utan sol spray, för ansikte & kropp

Brun utan sol-spray som ger ett vackert solkysst resultat på bara 3 timmar med hjälp av naturligt socker (DHA). Innehåller ej azofärger. Sprayen är lättanvänd och det givna valet för dig som vill ha en perfekt airbrush look. Parfym- och doftfri. Passar alla hudtoner. Återfuktar i 48 timmar. 100% vegansk!

Förpackningen innehåller 150ml och kostar 179 kronor.

Brun utan sol mousse, för ansikte & kropp

Brun utan sol-mousse som ger ett vackert solkysst resultat på bara 3 timmar med hjälp av naturligt socker (DHA). Innehåller ej azofärger. Moussen är lättanvänd och det givna valet för dig som vill ha enkel applicering och ett naturligt resultat. Parfym- och doftfri. Passar alla hudtoner. Återfuktar i 48 timmar. 100% vegansk!

Förpackningen innehåller 150ml och kostar 179 kronor.

Brun utan sol lotion, för ansiktet

Brun utan sol-créme som ger ett solkysst resultat på bara 3 timmar med hjälp av naturligt socker (DHA). Innehåller ej azofärger. Formulan är speciellt framtagen för att passa den känsliga huden i ansiktet. Parfym- och doftfri. Passar alla hudtoner. Återfuktar i 48 timmar. 100% vegansk!

Förpackningen innehåller 50ml och kostar 179 kronor.

IDA WARG tanning mit

Det ultimata verktyget för perfekt och naturligt resultat utan linjer vid applicering av brun utan sol-produkter. Går att återanvända.

Appliceringsvanten kostar 49 kronor

IDA WARG brun utan sol lanseras i maj, och kommer att finnas på bland annat H&M, utvalda Åhlens, Nordicfeel, och hos LYKO

Jag fick äran att sitta bredvid Ida under lunchen, och passade på att fråga varför hon ville göra just brun utan sol produkter? Ida berättade att hon dansat sedan hon var 12 år gammal, och när hon uppträdde var det viktigt att känna sig fin och att hon därför började med brun utan sol redan i tidig ålder. (High-five till Idas mamma som var klok och visade henne bus). Idag har Ida hunnit bli 32, vilket innebär att hon hunnit prova en hel del brun utan sol produkter genom åren.

Ida har alltid varit otroligt kräsen, och tackade faktiskt initialt nej till att sätta sitt namn på produkter. Men efter ett möte med Let´s face it (som är agenturen bakom och distributör. De har tex även IDUN minerals, Wet&wild, RT, ecotools) insåg Ida att Let´s face it också hade samma höga krav som hon på produkterna. Allt från innehåll och design, men framförallt att serien de tillsammans skulle utveckla stod för något som ligger Ida närmast hjärtat; nämligen att de är cruelty free certifierade och hundra procent veganska. Ett halvår senare sitter vi nu här tillsammans med det färdiga resultatet av IDA WARG SELF-TANNING serie.

Hos Let´s face it fick personalen vara med och testa och ge betyg till produkterna under tiden de testades och utvecklades, och under lunchen berättade de att brun utan solprodukterna från IDA WARG BEAUTY fått högst interna betyg av alla! Och tro mig, hos Let´s face it testar de GALET många produkter!

Jag fick också med mig alla produkter hem för att kunna prova, och jag ser verkligen fram emot att testa dem!

Jag har nu en hel rad med bus som jag ska prova och utvärdera, så det kommer mer om bus framöver 😍😉☀️

ANNONS: